Werkbelevingsonderzoek

Facilicom is ervan overtuigd dat tevreden en betrokken medewerkers leiden tot tevreden klanten, en dat tezamen weer tot een goed rendement. Om een goed beeld te krijgen van hoe tevreden en betrokken de medewerkers zijn, wordt gekeken naar een aantal punten, zoals het verzuim, de beleving en de ontwikkeling van de medewerker. Elke drie maanden wordt een kwart van alle Facilicom-medewerkers uitgenodigd om vijf vragen in te vullen over hoe zij het werken bij Facilicom ervaren. Door steeds een deel van de organisatie te onderzoeken ontstaat een mooi beeld van de beleving in een rayon, district of divisie. De uitkomsten hiervan geven een goed beeld van hoe veilig en thuis mensen zich voelen bij Facilicom en hun divisie, en in hoeverre zij in staat zijn hun doelstellingen te bereiken. De uitkomsten komen terug in het dashboard van de rayonmanager, waardoor deze hier goed op kan inspelen. De resultaten zijn af te lezen in onderstaande visual. 
 
Gom heeft in 2014 een uniek Medewerkersmotivatie-onderzoek ontwikkeld. De vragen zijn op A2-niveau geformuleerd, ofwel in eenvoudig Nederlands. In 2015 zijn vanaf loonperiode 7 op het inkomensportaal ongeveer tien vragen per keer klaargezet. Omdat er niet naar een cijfer wordt gevraagd, komt er ook geen algemene score uit. Toch zijn er enkele interessante bevindingen. Medewerkers ervaren Gom als een goede werkgever en zijn trots op hun werk. Maar liefst 90 procent van de medewerkers die deelnamen aan de enquêtes is Gom-promoter.