Goede doelen

Aan het eind van het jaar steunt Facilicom altijd een goed doel in plaats van het sturen van relatie­geschenken. In 2015 was het goede doel KWF Kankerbestrijding. Daarnaast steunt Facilicom diverse initiatieven. Een paar voorbeelden. Gom ZorgSupport en Facilicom sponsoren een nieuwe bestelbus bij de Groningse zorginstelling De Zijlen. Gom bij aan een project van Made Blue waarbij voor elke liter water die hier wordt gebruikt, een liter schoon water wordt gerealiseerd in ontwikkelingslanden. Een team van Gom op uitnodiging van leverancier Ecover kilo’s afval uit de Amsterdamse grachten gevist.

Ook heeft het bedrijf een team schoonmaakmedewerkers ingezet tijdens en na het Laurentiusdiner. Prorest verzorgde als sponsor de lunchpakketten en drankjes voor kinderen en ouders bij Groot Hart, het race-evenement voor kinderen met een hartafwijking of een andere ernstige ziekte. Het cateringbedrijf doneerde verder 2000 euro aan de Spoorwensdagen.

Dertien medewerkers van Facilicom Solutions hebben de handen uit de mouwen gestoken tijdens twee projecten van NL Doet. Het bedrijf heeft bovendien de Stichting Vogelklas Karel Schot geselecteerd als maatschappelijk project waar medewerkers aan kunnen bijdragen door de inzet van hun professionele skills. Breijer heeft in 2015 gedoneerd aan, of geld ingezameld voor goede doelen als Alpe d’HuZes, Pameijer Run, KWF kankerbestrijding en de Bergentocht. Bij Damloop by Night hebben vier medewerkers 1.700 euro opgehaald voor de Stichting DravetSyndroom.